ΑΠΟ: Χρήστος Μιχαηλίδης

Source: Αθηνόραμα

“Αμαντέους”

Ένας από τους πιο επιτυχημένους Βρετανούς συγγραφείς, ο Πίτερ Σάφερ, εμπνεύστηκε το “Αμαντέους” από το “Μότσαρτ και Σαλιέρι” του Α. Πούσκιν και τη φήμη του 19ου αι. σύμφωνα με την οποία ο σπουδαίος συνθέτης δολοφονήθηκε, λόγω φθόνου, από τον αντίζηλό του, Αντόνιο Σαλιέρι. Το έργο παρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία το 1979 στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας και το 1984 κυκλοφόρησε η ομώνυμη ταινία των 8 Όσκαρ. Εμείς θα το δούμε στην πολυαναμενόμενη παράσταση που σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος με ένα επιτελείο ταλαντούχων ηθοποιών: Νίκος Ψαρράς (Σαλιέρι), Γιάννης Νιάρρος (Μότσαρτ), Μαίρη Μηνά (Κωνστάνς), Γιάννης Κότσιφας (Αυτοκράτορας), κ.ά., δίνοντας ζωή σε ένα έργο μεγάλων δραματικών συγκρούσεων. Κομβικό μέρος του είναι οι μελωδίες του Β. Α. Μότσαρτ, καθώς και άλλων συνθετών της ίδιας περιόδου, τις οποίες θα ερμηνεύσει σε πρωτότυπες μεταγραφές ένα κουιντέτο εγχόρδων σε ενορχήστρωση και μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Σιάμπου. (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 5/2)

“Ηρακλείδαι”

Τραγωδία κλειστού χώρου ετοιμάζουν ο Κώστας Παπακωνσταντίνου και η Άρτεμις Γρύμπλα, στην πρώτη τους σκηνοθετική συνεργασία, ανεβάζοντας μία από τις πλέον πολιτικές τραγωδίες του Ευριπίδη, που παρουσιάζεται σπάνια. Επιλέγοντας ένα έργο όπου η Δημοκρατία εμφανίζεται ευάλωτη και γεμάτη αντιφάσεις, οι δύο δημιουργοί επιχειρούν να καταθέσουν μια παράσταση σύγχρονου προβληματισμού, με όχημα τον διαχρονικό λόγο του τραγικού ποιητή. Ο Κώστας Παπακωνσταντίνου με την ομάδα Ξανθίας συνηθίζει να εστιάζει σε ελληνικά έργα, αλλά αυτή είναι η πρώτη του ενασχόληση με το αρχαίο δράμα. Οι “Ηρακλείδες” αφηγούνται την άφιξη των απογόνων του Ηρακλή στην Αθήνα, όπου τους παρέχεται άσυλο, καθώς καταδιώκονται από τον βασιλιά του Άργους Ευρυσθέα, και παρουσιάστηκαν στις αρχές του Πελοποννησιακού Πολέμου, σε μια προσπάθεια να τονωθούν το ηθικό και ο πατριωτισμός των Αθηναίων. Στην παράσταση, που θα χρησιμοποιήσει τη μετάφραση του ποιητή Κώστα Βάρναλη, τους ρόλους ερμηνεύουν οι Ελισσαίος Βλάχος, Μυρτώ Γκόνη, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Κώστας Παπακωνσταντίνου και Έλενα Σταύρου. (Olvio, από 5/2)

“Η αλήθεια είναι”

Ο Δημήτρης Δημητριάδης, συγγραφέας χαρακτηριστικού ύφους και ιδιαίτερων έργων, όπως το εμβληματικό “Πεθαίνω σαν χώρα”, έχει υπερβεί τα όρια της ελληνικότητας και έχει δώσει φωνή στην αντικομφορμιστική αυτοκριτική της Ελλάδας. Φέτος επιστρέφει ύστερα από καιρό με νέο έργο, που φέρει τον παράδοξο τίτλο “Η αλήθεια είναι – δεν περιμέναμε να έχει τόσο αίμα μέσα του”. Την πανελλήνια πρεμιέρα του ανέλαβε η ενδιαφέρουσα καλλιτεχνική ομάδα bijoux de kant που έχει υπογράψει παραστάσεις ξεχωριστής σκηνικής σφραγίδας με έντονο εικαστικό και λυρικό χαρακτήρα. Εδώ, με επικεφαλής τον Γιάννη Σκουρλέτη που υπογράφει τη σκηνοθεσία, θα επιχειρήσουν μια κατάβαση σε μια σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης, βάζοντας στο επίκεντρο το ανθρώπινο σώμα, τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα, το τραύμα και την εξοικείωση με τη βία. Στην ακατάλληλη για θεατές κάτω των 15 ετών παράσταση πρωταγωνιστούν η Μαρία Παρασύρη, ο Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης και ο Δημήτρης Παγώνης. (Faust, από 4/2)

Περισσότερες πληροφορίες

Ηρακλείδαι

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 75 ‘

Επιλέγοντας ένα έργο όπου η δημοκρατία εμφανίζεται ευάλωτη και αντιφατική, η ομάδα επιχειρεί να καταθέσει μια παράσταση σύγχρονου προβληματισμού, με όχημα τον διαχρονικό λόγο του Ευριπίδη σε μετάφραση Κώστα Βάρναλη.

Η αλήθεια είναι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 ‘

Το νέο έργο του Δημητριάδη μιλά για τη σεξουαλικότητα, τη μνήμη, το τραύμα και παίρνει θέση απέναντι στις στερεοτυπικές αντιλήψεις και τη στοχοποίηση του διαφορετικού.

Αμαντέους

  • Δράμα

Ο μύθος γύρω από τη δολοφονία του Μότσαρτ από τον Αντόνιο Σαλιέρι ενέπνευσε το διάσημο έργο, που ανεβαίνει με τη μουσική του συνθέτη να ερμηνεύεται ζωντανά από κουιντέτο εγχόρδων σε πρωτότυπες μεταγραφές των έργων του (από τον Δ. Σιάμπο).

Olvio

Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7

Faust

Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11

Leave a comment

Your email address will not be published.