Ψυχογεωγραφικά τοπία στους “Χώρους του Ανθρώπου” στην Τήνο

Από: Μάριους Τσιουμποτάρου

Source: Αθηνόραμα

Τέσσερα ψυχογεωγραφικά τοπία, διαφορετικές αφαιρετικές ερμηνείες των εννοιών του χώρου, που αναπτύσσονται σε σχέση με τον χώρο του αμπελώνα με την ευρύτερη έννοια, παρουσιάζονται σε μια ενδιαφέρουσα έκθεση στον Αμπελώνα Θεόδωρου Κοσμόπουλου, στον Τριπόταμο Τήνου,

Οι Ξενοφών Μπήτσικας, Νάντια Σκορδοπούλου, Πάνος Χαραλάμπους και Βιβέττα Χριστούλη παρουσιάζουν από 27 Ιουλίου έως 4 Σεπτεμβρίου στον Αμπελώνα Θεόδωρου Κοσμόπουλου, στον Τριπόταμο Τήνου, την εικαστική έκθεση “Χώροι του Ανθρώπου”. 

Η έκθεση περιλαμβάνει τέσσερα ψυχογεωγραφικά τοπία, διαφορετικές αφαιρετικές ερμηνείες των εννοιών του χώρου, που αναπτύσσονται σε σχέση με τον χώρο του αμπελώνα με την ευρύτερη έννοια.

Το κάστρο της Τήνου κτισμένο κάτω από τον γρανιτένιο βράχο του Εξώμβουργου, υπήρξε το οχυρό των Τηνιακών σε επιθέσεις και επιδρομές από την θάλασσα. Το Αιγαίο, φέροντας την διπλή ιδιότητα του Συνόρου και της Γέφυρας, αποτελεί ακόμα και στις μέρες μας, τον μεταβατικό Mη Tόπο των προσφύγων, ταυτόχρονα πέρασμα θανάτου και σανίδα σωτηρίας, το σύμβολο μιας νέας αφετηρίας. Ανάμεσά τους, κατοικώντας σε δύο πέτρινες αναβαθμίδες γύρω από ένα παλιό αλώνι, ο αμπελώνας του Θεόδωρου Κοσμόπουλου, μαρτυρεί την πρωτογενή σχέση του ανθρώπου με τη γη, με γνώμονα την αρμονία του οικοσυστήματος και σηματοδοτεί έναν τόπο ευφορίας και πολιτισμού.

Η εικαστική έκθεση Χώροι του Ανθρώπου, αποτυπώνει αντιθετικές χωρικές έννοιες όπως: τόπος πολιτισμού και ευδαιμονίας: ο αμπελώνας, τόπος οχυρό: το κάστρο και ενδιάμεσος τόπος διαχωρισμού και επικοινωνίας: η θάλασσα, μέσα από εικαστικά έργα, που καλούν τους θεατές σε συμμετοχικές διεργασίες επεξεργασίας των μειγμάτων μνήμης, εμπειρίας και χώρου που προτείνουν.

Η εικαστική έκθεση Χώροι του Ανθρώπου εντάσσεται στο Φεστιβάλ Τήνου 2022.

Αμπελώνας Θεόδωρου Κοσμόπουλου, Τριπόταμος Τήνου | Εγκαίνια: 29/7, 7 μ.μ | Ώρες λειτουργίας: 5.30-8 μ.μ | καθημερινά εκτός Τρίτης

Leave a Reply

Your email address will not be published.