“Kατά φαντασίαν ασθενής” ο Θανάσης Τσαλταμπάσης

ΑΠΟ: Χρήστος Μιχαηλίδης

Source: Αθηνόραμα

Ο Μολιέρος σαρκάζει τα κουσούρια της εποχής του και την δική του αρρωστοφοβία στον υπέροχο “Κατά φαντασίαν ασθενή”. Στην ουσία καυτηριάζει τον εαυτό του, καθώς είχε πέσει θύμα πολλών ασυνείδητων, φιλοχρήματων γιατρών. Το πρωταγωνιστικό πρόσωπο στο έργο του, ο Αργκάν, νομίζει ότι πάσχει από όλες τις αρρώστιες, χαλάει αφειδώς χρήματα σε κομπογιαννίτες, πίνει χάπια, αυτογελοιοποιείται και κερατώνεται από τη δεύτερη σύζυγό του – ερωμένη γιατρού του, που σχεδιάζει να τον ξεκάνει για να καρπωθεί την περιουσία του σε βάρος της μοναχοκόρης του, την οποία η μητριά προσπαθεί ή να παντρέψει με έναν χαζούλι “γιατρό”, γιο ενός άλλου “γιατρού” ή να την κλείσει σε μοναστήρι… Υπάρχει πληθωρική κωμικότητα σε όλους τους χαρακτήρες του έργου, αλλά και ένα υποδόριο πικρό χιούμορ.

Ο Κώστας Γάκης σκηνοθέτησε τον “Κατά φαντασίαν ασθενή” και τον παρουσιάζει με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης, από 31 Ιανουαρίου έως 1 Μαρτίου 2022, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου. Με τη σύγχρονη σκηνοθετική ματιά και την καινούρια απόδοση, στην παράσταση καθρεφτίζεται με ζωντάνια η εποχή του σπουδαίου δραματουργού στη Γαλλία του 17ου αιώνα. Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης ερμηνεύει με το κωμικό ταλέντο που διαθέτει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Αργκάν. Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν οι: Αγοραστή Αρβανίτη, Νάστια Βραχάτη, Στεφανία Καλομοίρη, Μαρία Παπαφωτίου, Δημήτρης Καλαντζής, Ορφέας Παπαδόπουλος, Νίκος Ορφανός, Αλέξανδρος Ζουριδάκης. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Κωνσταντίνου Ζαμάνη, οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου, η μουσική επιμέλεια και παραγωγή του Κώστα Λώλου.

Περισσότερες πληροφορίες

Κατά φαντασίαν ασθενής

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 105 ‘

Ο σπαγκοραμμένος Αργκάν πιστεύει ακράδαντα πως πάσχει από όλες τις πιθανές ασθένειες του πλανήτη και παρασταίνει τον νεκρό για να μάθει ποιος από την οικογένειά του νοιάζεται για τον ίδιο και όχι για την περιουσία του.

Αθηναΐς

Καστοριάς 34-36 και Ιερά Οδός

Leave a Reply

Your email address will not be published.